CIRKUS FOR BØRN OG VOKSNE - Fjaltring Landsbyhøjskole

CIRKUS FOR BØRN OG VOKSNE

Med bl.a. gøgleren, akrobaten og skuespiller Annette Kier

Torsdag og fredag fra 9.30-16.00
(Pause fra 12.15-14.00, hvor medbragt madpakke spises. Der vil være en voksen på pladsen.)
Vi udvikler numrene i fællesskab, ud fra børnenes ønsker, behov og interesser og medbragte talenter.
Ambitionen for aktiviteterne er først og fremmest at vi alle, får en spændende, sjov og tilpas udfordrende oplevelse, ikke mindst i manegen, hvor vi vægter nærvær og samhørighed, frem for teknisk dygtighed.

Lørdag formiddag
- får vi numrene på plads, og eftermiddagen byder på gennemspilning i rækkefølge, med levende musik, af et hidtil ukendt, men entusiastisk cirkusorkester. Kl. 16. er der forestilling.

Mit cirkusliv
"Som helt ung i starten af mine tyvere lavede jeg gadeteater som en del af min pædagoguddannelse. Som uddannet pædagog flyttede jeg til Århus, hvor jeg gik på flere korte kurser, teaterkursus, klovnekursus, mimekursus, og improvisationskursus, indtil jeg stødte på ægte cirkus akrobat og hans lange kurser. Jeg modtog undervisning i flere år og var med til at danne ikke mindre end tre trupper. Med en af dem rejste jeg rundt i Europa i tre måneder, hvor vi gøglede på gader og stræder og på den måder fik mad på bordet. Tilbage i Århus underviste vi børn i forskellige sammenhænge i akrobatik. Den tredje trup var en ren kvindetrup, som jeg optrådte med og tog på turneer med i 9 år. Så fik jeg lyst til at lære mere teater, så efterfølgende gik jeg i tre år på Nordisk Teaterskole, hvor fokus var på fysisk teater og hvor vi lærte at skabe forestillinger med lyssætning, kostumer og scenografi”
Annette Kier
Fjaltring Landsbyhøjskole