Fjaltring Landsbyhøjskole 30. juni - 6. juli 2019 - Fjaltring Landsbyhøjskole

Fjaltring Landsbyhøjskole 30. juni - 6. juli 2019

PRAKTISK INFORMATION

TILMELDING
Du kan tilmelde dig på mail FLH@fjaltring.dk
- eller sende et udfyldt tilmeldingsskema med posten.
Eventuelle spørgsmål: ring på telefon 2446 2425  (Birthe Dueholm).
Ved tilmelding indsættes depositum 500 kr. på konto 9629 8980407315 i Stadil Sparekasse.

PRISER
Deltagelse søndag-lørdag
Voksne, inkl. foredrag og aftensmad: 2000 kr.
Børn 3-15 år, inkl. aftensmad: 500 kr.
NB! Betaling i særlige tilfælde - fx ved udflugter og materialer - er ikke inkluderet i prisen.

Overnatning søndag-lørdag
Værelse på Vandrerhjemmet, eget bad (4 senge): 2000 kr.
Værelse på Vandrerhjemmet, bad på gangen (4 senge): 1500 kr.
Værelse i Annekset, bad på gangen (2-3 senge): 1000 kr.
Overnatning i campingvogn på teltpladsen: 500 kr. (pr. vogn/familie)
Overnatning i telt på teltpladsen: 250 kr. (pr. telt/familie)

Cykler søndag-lørdag
Leje af cykel 150 kr. for voksne, 100 kr. for børn.
Cykler bør så vidt muligt bestilles en uge i forvejen.

TILBUD
Morgenmotion og -badning
Alle dage er der inden morgensamlingen mulighed for motion/gåture, havbadning og sauna - se opslagstavlen.

Foredrag
Foredragene om formiddagen mandag-fredag arrangeres i samarbejde med Folkeuniversitetet.
Alle foredrag indeholder et kvarters pause med kaffe eller te og hjemmebagte boller med smør.
Ikke-deltagere kan høre med for 75 kr. pr. foredrag. Alle fem foredrag 300 kr.

Frokosthaver
Du kan spise din medbragte frokost i en af byens private haver. Frokosthaverne går på skift og annonceres ved morgensamling og på opslagstavlen.

Billedværksted
Deltagelse er gratis, bortset fra materialer, men man må meget gerne medbringe egen tegneblok, akvarel, tegneblyanter, pensler, m.v.

Øvrige tilbud
Der er mulighed for yoga på stranden samt deltagelse i vandreture og udflugter om eftermiddagen. Nærmere herom ved morgensamlingen og på opslagstavlen.

Aftensmad
Aftensmad i teltet er med lækker, fortrinsvis økologisk buffet. Drikkevarer kan købes i teltet. Der afsluttes sædvanligvis med kaffe og fællessang

Særligt for børn
Hver formiddag er der fælles aktiviteter for børn. De frivillige voksne sørger for at få børnene rystet godt sammen idet de udnytter de muligheder som det lokale miljø tilbyder. Forældre og bedsteforældre må gerne være med.

Der vil være værksteder hvor børnene kan arbejde med forskellige materialer, udflugter til stranden og i omegnen.

Aktiviteterne vil hovedsagelig være udendørs, men i tilfælde af dårligt vejr vil der være mulighed for at benytte det store telt.

Om eftermiddagen vil der som regel også være mulighed for at arbejde i værkstederne. Men her er det børnenes forældre/bedsteforældre der må se efter børnene.

℅ Birthe Dueholm

Lisbyvej 23, Fjaltring, 7620 Lemvig